minibrudarna

Alla inlägg under februari 2015

Av Lina Kimmegren - 16 februari 2015 08:45

Zoey är typ världens bästa hund, min dröm har varit att kunna ha min nästa hund lös nästan överallt. Och ja det kan jag med Zoey, sen är ju hon dock valp så hörseln kommer väl försvinna vissa perioder. Men överlag, shit är så stolt!:D Ju mer man har sin hund lös desto mer naturligt blir det ju liksom. 
Kommer "träna" det massor med henne, även om hon får någon period att inte lyssna ska jag inte ha henne kopplad hela hennes liv, många gör ju så tyvärr.
Då kommer hon kanske inte få va lös där det kan komma bilar och sånt, utan bara i skogen:) Hon går så himla fint brevid mig, och lyssnar bra på kommandona, visst kan hon tralla iväg 1m framför mig, men hon lyssnar som sagt bra när jag säger Zoey här. Vid hundmöten kopplar jag henne, vill visa respekt för dom jag möter. Möter jag människor som går förbi, så får hon sitta:) Och det funkar bra, hon klarar inte riktigt att gå förbi och inte hälsa en;) Hon är väldigt glad i männiksor min lilla pk ;) 

Lea är också duktig, min stora råtta<3 På Lördag ska vi på dagskurs för Annica Aller här i Åtvidaberg. Ska bli intressant och roligt, har varit lite off med agilityn känner jag. Men det blir bättre när våren kommer (Y) Hon gör också stora framsteg ibland, men sen blir det bakslag ;P Men huvudsaken är att vi kan köra agility och träna, hon kan va lös i skogen, det duger för mig. Sen drar hon i kopplet endel ibland, och skäller på andra hundar. Men det är något hon har inlärt och kommer ta endel tid att träna bort. Men det har självklart blivit bättre sen vi börja våran resa jag och Lea :) <3


Lea · Träning · Zoey
Av Lina Kimmegren - 16 februari 2015 08:38

Nu har det varit lugnt med hundbråk härhemma, så skönt. Zoey går inte och spänner sig och tror att hon är nått, eller morrar eller något annat dumt.
Hon vakta ju sina ben förut, men det gör hon inte längre ! Hoppas det här håller i sig nu:)

Hon träffa en dominant sheltiedam i Lördags, första gången dom sågs så gjorde Zoey sig dum endel. Men denna gång märkte man på lilla Z, att hon hade respekt för Speedy. Speedy sa aldrig åt henne, så jag antar att Zoey inte gick över hennes gräns ( Speedy har inte så mycket tålamod med valpar) hehe.
Är riktigt stolt över Zoey som skötte sig så bra, och lyssna på Speedys kroppsspråk! Nyttigt för Zoey att få umgås med olika sorters hundar, små,stora och framförallt hundar som är äldre och ska bestämma!:) 


Det är ju lite skillnad att vara hemma hos någonannan hund, eller att ha en annan hund är. Att träffa hundar på träning osv är ju en helt annan sak:) 
Hoppas det kan komma hit lite hundar, och vi åka bort till andra hundar också:) Bjud oss haha! 



Av Lina Kimmegren - 13 februari 2015 12:41

Igår var jag och Z på ringträning för första gången, vi åkte dit med Fjäder och Göte. Vi var där lite innan så vi kunde rasta hundarna ordentligt innan. 
Sen börja det strömma in lite folk, och ringtärningen satte äntligen igång.  Vi var i 2 st grupper, i ena ringen var det stora hundar och i andra ringen va det små, och Zoey går ju i kategorin liten hund då haha så vi va i den ringen. 
Vi ställde först upp hundarna fint, och sedan gick vi alla 2 varv i ringen, sedan var det upp på bordet och sedan gå i en triangel,fram och tillbaka och sedan ställa upp framför "domaren!" Är jättenöjd över Zoey, hon va jätteduktig, dock måste vi träna mera på att hon ska stå snyggt, så hon inte får fula grodlår haha. Hon ser förjävlig ut då;)
Hon gick riktigt snyggt och det tyckte "domarna" med, vi hade perfekt tempo osv. 

Det jag kände vi verkligen inte tränat så mycket på, är ju passitivitet, det blev endel väntetid innan det var våran tur igen, så hon blev lite stressad. Så vi ska nog lägga in mera tråkigträning tror jag, och bara stå eller sitta någonstans och bara vara! :) 


Av Lina Kimmegren - 12 februari 2015 07:08

Hej alla läsare.
Nu har jag varit dålig på att blogga igen....Lilla Z har varit lite bitchig, i Måndagskväll så "flög" hon bara på Lea när Z och jag kom hem. Jag tänkte vafan hände nu?
Sen gjorde jag om samma sak dagen efter, och då "flög" hon på henne när jag hälsa på Lea?! Men då jävlar sa jag åt henne, så där gör vi inte här. Det är INTE okej! Men hon gav sig inte, då fick hon gå ifrån oss in i ett annat rum. Kan hon inte bete sig så får hon inte vara med.
Jag gjorde samma sak igår och då höll hon sig på sin kant, så hoppas tillsägelsen gick in:) Hon går och spänner sig och tror hon är bäst i världen för hon varit ute själv med mig;) typ!
Hoppas jag slipper mera "slagsmål" nu,lilla bitchråttan<3 Vilken attityd den lilla wåttan har!! 


 

Av Lina Kimmegren - 3 februari 2015 09:49

Hej! Nu var det ett tag sen jag skrev här, men det går iallafall jättebra med båda hundarna. Speciellt lilla Z, hon lär sig nya saker varje dag, och har haft hörseln kvar länge nu. Idag testa jag att ha henne lös på lite andra ställen mot vad hon är van vid. Det är ju inte så mycket trafik här och man möter ju inte speciellt mycket hundar heller, eller människor. Vi gick där det är ganska lugnt men man kan även möta något om man har tur. Men hon lyssnar bra på kommandot "här" och går fint vid mitt vänsterben och varsegod får hon ibland där jag ser att hon kan springa liksom utan att man möter något. Och kommandot "kom" lyssnar hon nästan alltid på nu:) 
Är iallafall grymt glad, vill ju att jag ska kunna ha henne lös typ överallt sen. Så himla skönt, slippa hålla i ett jävla koppel ^^.
Så idag fick hon gå mera eftersom hon fick vara mera lös idag, så i 30 min fick hon tralla på idag:) 

Men ska lägga in lite planerade människomöten och hundmöten, då Zoey är så jävla glad i ALLT och ska hälsa osv. Värre vissa dagar en andra;) hehe. Och jag vill ju inte att hon ska springa fram till allt och alla,utan att jag gett henne kommandot varsegod. 

Hon är iallafall helt otroigt duktig den lilla råttan, och är så nöjd med henne. PERFEKT<3 
Och hon är inte larvig med snön eller kylan heller tycker jag, hon trallar på i alla väder:) 


Skrytinlägg, men man måste ju skriva när det går bra också :D hihi

Presentation


En blogg om mitt liv med mina galna råttor. Zoey är en prazsky kryasrik, och Lea är en "jack russell" utan stamtavla. Jag tränar och tävlar i agility, Zoey ska tävlas i det med när hon har åldern inne. Har även fastnat för utställning. Vi brukar även läg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hundliv


Ovido - Quiz & Flashcards