minibrudarna

Direktlänk till inlägg 11 oktober 2015

Tävlingen i Tångahallen

Av Lina Kimmegren - 11 oktober 2015 06:44

Igår var vi långt åt he*levte och tävla, nämligen i Tångahallen. Vi starta sent igår kväll, Lea va väldigt stressad när vi kom in i hallen. Första tävlingen i hall för henne, men vi har tränat i hall förut.
Hon va stressad som satan, hon tyckte det var jättejobbigt. Första loppet var agilityloppet, hon gjorde en bra start vippan som andra hinder var väl inte Lea så glad i, hon hoppa av den först och sen tog hon den. Sen gick banan ok, inte lika mycket sug som hon brukar ha.
Det var ett hopphinder framför där alla satt, hon brydde sig inte om det, sedan va det en sväng och slalom. Hon tog första porten bra sen blev det bajs. Körde den en gång till sen blev det bajs igen, och då va mitt tålamod slut och vi sket it. Så där va vi diskade, vi tog en tunnel sen gick vi ut. 


Jag vill så himla mycket nu, vill verkligen ha ett nollat jäkla lopp. Men det är svårt, blir så besviken. Men jag vet att jag måste tävla mot mig och Lea, utgå ifrån vart vi börjat våran resa och vart vi är idag. Förra året fick man vara glad om hon stanna på banan, nu är hon på banan och är fokuserad på vad hon ska göra. Men igår tyckte hon miljön var jobbig, men jag tycker hon borde vara van (även fast vi aldrig startat någon tävling i en hall ^^).

Va så frustrerad igår, men Bella prata mig till rätta och vi starta hopploppet med. Många diska sig i banan på platten, men den tog Lea minsann;)
Sen va det ju slalomet, hon tog inte första porten utan börja i den andra.  Vi tog den en gång till, då satte hon slalomet och Bella skrek tydligen bra, och det hörde Lea och sprang av banan till henne typ. Men jag kalla in henne igen och vi körde klart banan och hon lyssna fint och vi kom i mål med en 5a på slalomet och tidsfel.

Nu är det bara 2 tävlingar kvar för i år, den 25:de men då är det en inoff och det är bara hopphinder och tunnlar. Z får vara med då, så startar den tävlingen för det. Och Lea med för hon ska få träna på att tävla;)
Det är i en hall med, men då är det inga hinder med som hon tycker är jobbiga. 


Jag är väldigt frustrerad hur jag ska få det där nollade loppet, går ju bra på träning, men då är det ingen störing för henne. Så det enda är ju att fortsätta träna, och tävla så mycket jag kan. Så hon bir van!:) Eftersom hon är så miljökänslig.

Det var hur det gick igår, jag är väl nöjd endå, men jag hade högre mål ;) hehe
Men påt igen den 25:de!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina Kimmegren - 29 november 2015 07:37


Senaste veckorna så är all hundträningsmotivation borta, vet inte om man behöver ha sånna perioder också. Men jag har ingen lust att träna alls, allt känns så jobbigt just nu. Har varit så himla mycket senaste tiden känner jag.Kommer inte göra någon ...

Av Lina Kimmegren - 29 oktober 2015 10:24

1h skogspromenad med mina älskade råttor, sedan lite slalomträning några gånger var bara. Gick kanoners och träningen går verkligen framåt :D                    ...

Av Lina Kimmegren - 27 oktober 2015 16:26

Hundarna fick sig en långpromenad nu på förmiddan, i det härliga höstvädret. Vi gick en sväng "neråt" det blev en bra runda. Vi var borta i ungefär 1h, precis lagom:)Sen har vi vilat hela dagen typ fram till kl 15, träna lite tricks med Z, hon stänge...

Av Lina Kimmegren - 26 oktober 2015 06:01

Igår vid halv 7 börja vi rulla mot Haninge, jag och min älskling.Och råttorna med såklart<3Allt gick smidigt upp, inte så mycket trafik och vi hitta dit(Y) Det blev lite väntetid för oss då det va samling kl 10.00 och vi va där 09.15 ca. Det va en...

Av Lina Kimmegren - 24 oktober 2015 06:47


Då var det dags för tävling igen imorgon, i Haninge hundhall. Ska bli mycket roligt, ser denna tävling som en träning för båda hundarna.Zoey får vara med och det känns bra att det bara är hopphinder och tunnlar med i banorna, Z är inte speciellt milj...

Presentation


En blogg om mitt liv med mina galna råttor. Zoey är en prazsky kryasrik, och Lea är en "jack russell" utan stamtavla. Jag tränar och tävlar i agility, Zoey ska tävlas i det med när hon har åldern inne. Har även fastnat för utställning. Vi brukar även läg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hundliv


Ovido - Quiz & Flashcards