minibrudarna

Alla inlägg under april 2015

Av Lina Kimmegren - 21 april 2015 13:44

Igår börja jag och lilla Zoey på grundkurs, vi gjorde lite kontaktövningar,sitt,ligg och inkallning. 
Det jag tyckte Zoey va minst bra på igår är att gå framåt och sedan ha kontakt med mig. Men det blev bättre en stund in på kursen. 
Hon va lite stressad och uppspelt ibörjan, men allt är ju nytt. Tyckte annars hon skötte sig riktigt riktigt bra, ligg ute har vi inte tränat så mycket på, hon har ju inte så mycket päls under magen. Men hon ska ju kunna ligga ute endå!
Inkallningen vi fick göra va busenkelt, det va inga andra hundar inne på planen då. Man skulle bara sätta ner hunden gå iväg en bit och sedan kalla in den. Det var ju vi tränat på hur länge som hellst, så det va enkelt. Det är mer när hon är i fart som jag vill ha snabbare inkallning. När vi var på dagaktivitet på hundklubben i Torsdag va det också tr'ning på inkallning och lite platsliggning, och hon sitter ju kvar och ligger springer inte fram till någon hund eller så. Så något har jag väl gjort rätt;) haha
Inte när hon luktat klart eller så, utan säger jag Zoey kom så är det NU och inte om 10 sekunder. 


Det ska bli riktigt intressant och se hur jag och Zoey utvecklas under dom här veckorna vi ska gå kurs. Tränar gör vi varje dag (förutom vissa dagar då vi bara slappar och har det gött i skogen). Men störningen man får på kursen är ju guld! 

Är iallafall så nöjd över min lilla råtta, och hon va bäst. Nu ska hon bara bli 10000 gånger bättre på det hon redan kan ;)

Presentation


En blogg om mitt liv med mina galna råttor. Zoey är en prazsky kryasrik, och Lea är en "jack russell" utan stamtavla. Jag tränar och tävlar i agility, Zoey ska tävlas i det med när hon har åldern inne. Har även fastnat för utställning. Vi brukar även läg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hundliv


Ovido - Quiz & Flashcards