minibrudarna

Direktlänk till inlägg 21 oktober 2015

20 oktober agilityträning

Av Lina Kimmegren - 21 oktober 2015 07:16

Igår blev det äntligen agilityträning för råttorna, dom va väldigt taggade;) Jag började med Z, vi började med en "fram" övning. Bara 3 hinder efter varandra, så hon förstår va fram betyder. Hon klara den övningen bra, vill att hon ska få mera sug framåt och inte titta så himla mycket på mig. Så jag satte en skål vid sistahindret igår där henne belöning va. Funka mycket bra, och jag belöna så hela träningspasset igår. 

Slalomet var hon inte riktigt med på igår, högerslalomet gick inte så bra. Så vi gick tillbaa till 4 portar och då gick det bättre.

Vi körde en mycket enkel liten bana igår, tror inte det kommer vara så svåra banor på Söndag. Men vi får se;)
Hon hade bra tryck framåt igår iallafall och lyssna bra:)

Lea och jag hade mest roligt och bara gasa på,träna lite svängar,byten och slalom. Hon är så jäkla fin i slalomet nu :D Börja med högerslalom igår, endast 4 portar snacka om att Lea såg ut som ett frågetecken. Men efter en stund tog hon 4 portar iallafall:D Och såg inte så förrvirad ut;)
Vi tränaäven kontaktfält och det gick också bra<3 Nivån igår kanske inte var så hög, så svårt gjorde jag det inte. Men kände inte för att träna svårt igår, ville bara ha roligt :) 


Skulle ju vara duktigt av mig och träna lite agility på Fredag med (Y) Eller imorgon, vi får se. 

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina Kimmegren - 29 november 2015 07:37


Senaste veckorna så är all hundträningsmotivation borta, vet inte om man behöver ha sånna perioder också. Men jag har ingen lust att träna alls, allt känns så jobbigt just nu. Har varit så himla mycket senaste tiden känner jag.Kommer inte göra någon ...

Av Lina Kimmegren - 29 oktober 2015 10:24

1h skogspromenad med mina älskade råttor, sedan lite slalomträning några gånger var bara. Gick kanoners och träningen går verkligen framåt :D                    ...

Av Lina Kimmegren - 27 oktober 2015 16:26

Hundarna fick sig en långpromenad nu på förmiddan, i det härliga höstvädret. Vi gick en sväng "neråt" det blev en bra runda. Vi var borta i ungefär 1h, precis lagom:)Sen har vi vilat hela dagen typ fram till kl 15, träna lite tricks med Z, hon stänge...

Av Lina Kimmegren - 26 oktober 2015 06:01

Igår vid halv 7 börja vi rulla mot Haninge, jag och min älskling.Och råttorna med såklart<3Allt gick smidigt upp, inte så mycket trafik och vi hitta dit(Y) Det blev lite väntetid för oss då det va samling kl 10.00 och vi va där 09.15 ca. Det va en...

Av Lina Kimmegren - 24 oktober 2015 06:47


Då var det dags för tävling igen imorgon, i Haninge hundhall. Ska bli mycket roligt, ser denna tävling som en träning för båda hundarna.Zoey får vara med och det känns bra att det bara är hopphinder och tunnlar med i banorna, Z är inte speciellt milj...

Presentation


En blogg om mitt liv med mina galna råttor. Zoey är en prazsky kryasrik, och Lea är en "jack russell" utan stamtavla. Jag tränar och tävlar i agility, Zoey ska tävlas i det med när hon har åldern inne. Har även fastnat för utställning. Vi brukar även läg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hundliv


Ovido - Quiz & Flashcards