minibrudarna

Alla inlägg under mars 2015

Av Lina Kimmegren - 21 mars 2015 07:43

Igår gick jag och Zoey ner till lilla centrum, det var Fredag och många var och handla. Det va mycket bilar och människor. Hon va duktig bara att hon är väldigt nyfiken på allt..hihi. Hade henne lös första biten sedan koppelträna vi. Och det gick bra,hon drar lite när det händer mycket. Hon blir väl lite stressad. Men bara att stanna säga här och belöna massor, hon va så duktig och tog fin kontakt med mig:) Vi satte oss några minuter utanför ica och bara va och titta på alla som gick förbi. Det kom några voff i början, men sedan va hon tyst och bara att och titta. Detta måste vi göra oftare så hon blir van vid det:)

Av Lina Kimmegren - 21 mars 2015 07:31

Igår kväll så blev det lite hopp och skutt i skogen,så Lea fick va lite lös. Vi träna även lite dog parkour det tycker hon är så kul! Vi va iallafall i skogen en stund,sedan koppelpromenad hem igen.

Det finns ett hus vid oss som Lea blivit galen när man vänt upp mot den gatan. Hängt sig fram i kopplet och blivit stressad som fasen,och dragit sig fram hela den gatan som är kanske 30-40m lång? Det bor nämligen hundar där som brukar skälla när vi går förbi. Det har inte spelat någon roll,hon har gått igång lika mycket även om dom inte varit ute. Hon har varit totalt okontaktbar! Jag brukar undvika att gå där..men har gått förbi där nu några gånger i veckan. Igår hände det HON GICK FINT HELA JÄVLA GATAN!
BLIR SÅ JÄVLA GLAD WIIIII

BÄSTA Lea!!

Av Lina Kimmegren - 20 mars 2015 11:43

Jag och Saga tog först en promenad på 45min med Lea,hon va väldigt lugn idag. Gick mesta delen av promenaden fint,vi såg en hund på avstånd. Men hon tog faktiskt kontakt med mig och då fick hon godis och släppte den andra hunden fort. Wow!;)

Sen blev det ett till hundmöte helt plötsligt trångt och jävligt,va inte berädd så det hundmötet gick åt hel..... Men vi kommer igen;)

Nu kör vi,det ska fan bli bättre. Det ska fan gå!!!!

Zoey fick va lös utanför här och va med mig och Saga,Saga lekte. Jag och Zoey lekte lite,hon fick leta godis och sprang runt lite?

Senare hade jag tänkt gå ner till "centrum" med Zoey och passitivitesträna en stund. Sen gå hem igen. Lea ska få springa lite lös och sedab fortsätter vi koppelträningen ;)

Av Lina Kimmegren - 20 mars 2015 07:49

Leas problem har man ju lärt sig leva med, hon är ju väldigt stressad på promenaderna. Vilket är jävligt jobbigt,men jag har gett upp ett tag nu..Stressen gör ju så hon drar i kopplet och stressar upp sig på det mesta.

Men nu ska jag göra ett försök till, jag börja igår och det är ju lite jobbigt just i början av promenaden men med belöning när hon gör rätt och sedan stanna när hon börjar dra. Det funkar. Men det kommer ta tid. Men nu kör vi! Kan säga att Lea va väldigt trött efter våran promenad igår;)

Nu ska vi fan fixa det här (eller få det att bli bättre iallafall). Helt perfekt sådär kommer hon aldrig bli;) Tror jag;)
Men jag älskar henne endå ;)

Av Lina Kimmegren - 20 mars 2015 07:42

Jag älskar min lilla råtta så himla mycket. Jag sa innan jag fick henne att jag ska kunna ha henne lös typ överallt. Och det kan jag verkligen, vi går mycket runt omkring då det är endel stora grönområden,fotbollsplan och även en grusplan som hon får va lös på. Och även på cykelbanor och sånt också.Men vi koppeltränar också för hon har börjat gå skit i koppel ibland;)

Vi får inte så många möten när vi är ute,tyvärr. Men igår på grusplanen så fick vi störning och prov på träningen. Jag träna stanna kvar på Z,satte ner henne och gick bort ca 15m. Zoey brukar liksom va asladdad och titta på mig hela tiden. Men så titta hon bakåt jag hade fullfokus på Z. Men när jag tittar bort bakom henne så går en hundägare med sin hund förbi. Men Z sitter kvar och kommer när jag kallar in henne!:) Sedab gick lite människor överplan också men hon titta och sedan va hon med mig! Är världens stoltaste! "Problemet" med Z är att hon vill hälsa på allt och alla och är väldigt framåt. Men har tränat masssor på att hon inte får hälsa på alla vi träffar ute på promenaderna:)

Sen vill jag bara tillägga att när hon är lös såhär "centralt" så får hon inte springa runt som hon vill, hon ska gå vid mig och får hon kommandot varsegod kanske hon springer ca 10m bort men måste ju komma när jag kallar in henne. Men hon älskar belöningar lite för mycket leksak eller godis. Så hon kommer nästan alltid på direkten såvida hon inte luktar på något då kan det ta några sekunder (vi tränar massa på att hon ska komma på direkten då med).

Av Lina Kimmegren - 19 mars 2015 06:58

Igår kl 07.45 kom Sofie och hämta upp mig och hundarna. Och bilen börja rulla mot högby hundhall. Där vi mötte upp Bella och Lollo. Och senare så kom Eva :)
Vi träna först bitar från banan vi skulle köra i slutet. Lea va ganska död förstavarvet i början på banan. Så vi gjorde den en gång till. Och jäklar så fin hon va lilla råttan,vilken fart!:) Är supernöjd och även lilla jag va duktig med bytena;)
Ska frånochmed nu heja på flera mera med lite högre röst och peppa henne till max!:)

Lilla Z va ju också med såklart,hon fick springa igenom lite tunnlar (hon älskar det). Sen lite slalomträning och bara kontaktövingar. Och passitivitet det va den tråkiga biten hälsar Zoey haha.
Hon är grymt duktig att åka iväg med,inte alls miljökänslig som Lea. Men hade Lea varit valp hos mig så hade hon fått va med från början överallt.
Hade iallafall en trevlig träning med bästa gänget:)


Hundarna va väldigt trötta när vi kom hem,och va det hela dagen;) Dom fick sig en solstund på balkongen när vi kom hem :)
Lea fick en jogging/springtu i fina selen på kvällen. Vi sprang ca 7km tror jag stora och lilla spåret är;)

Av Lina Kimmegren - 15 mars 2015 17:02

Hej!
Idag vid 10 tiden åkte vi till mina föräldrar så då fick hundarna följa med. Vi slappa mest där,Zoey lekte såklart med sina älskade kattvänner när dom kom in ;)haha Sen åkte vi till min Farmor på en snabbfika så hundarna fick sitta kvar i bilen då.

När vi kom hem så tog jag och Lea en promenad till hundklubben. Där jag träffa en kompis,så jag prata med henne en stund. Så det blev passitivitesträning för Lea, va lite hundar däruppe med så det va lite lagom störning:) Sen tog vi en sväng i skogen så hon fick springa av sig lite så lekte vi lite. Märkte att Lea blev ganska så trött i huvet av att stå på parkeringen och bara ta det lugnt haha. Sen är hon nog fortfarande trött efter tävlingen igår,kommer ett inlägg om den imorgon;)

När vi kom hem gick Lea och la sig ocj det va Zoeys tur att få en liten promenad. Vi lekte lite träna kontakt som vanligt,och så fick hon va lös lite. Och sedan kopplträna vi. Hon går och drar mot lukter,vilket jag inte vill hon ska göra. När hon får kommandot varsegod och jag släpper ut kopplet så får hon lukta och så:)

Hundarna är iallafall trötta och nöjda:) Mina älsklingar!

Av Lina Kimmegren - 13 mars 2015 10:20

Hej! Morgonrundan är gjord nu,först fick båda va kopplade. Tränar dom på att gå på vänstersidan hela tiden och gå lugnt. Lättare med en hund en med båda samtidigt. Sen blev det lite spring och bus i skogen? Och så fick dom använda sina små nosar och leta godis. Sedan promenad hem igen kopplade,det blir bara bättre och bättre.

Märks på dom att dom är trötta sen igår hehe,men vi ska iväg senare så då kan som sova i lugn och ro ?

Presentation


En blogg om mitt liv med mina galna råttor. Zoey är en prazsky kryasrik, och Lea är en "jack russell" utan stamtavla. Jag tränar och tävlar i agility, Zoey ska tävlas i det med när hon har åldern inne. Har även fastnat för utställning. Vi brukar även läg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hundliv


Ovido - Quiz & Flashcards