minibrudarna

Alla inlägg under mars 2015

Av Lina Kimmegren - 13 mars 2015 07:18

Hej! Igår kväll åkte ett gäng och träna agility i en inomhushall. Hundarna lekte och sprang som galningar när vi kom dit. Sammanlagt va det 9 hundar.Lea har aldrig varit där förut men det har Zoey?

Vi byggde upp en bana och sedan körde vi den några gånger. Jag har typ bara framförbyten installerat i min kropp, så jag träna lite extra på blindbyten igår. Och lite mera slalom,första 2gångerna man kommer på slalomet är inte Lea med i huvet. Men sen är hon jätteduktig! Är mycket nöjd över Lea igår.

Sist ut va lilla Z,och det är stor skillnad på henne sen vi va där och träna sist. Zoey är och har alltid varit väldigt framåt. Sist vi va där så va hon inte riktigt med mig hela tiden, sprang mycket fram till alla andra och va svår att bryta. Men igår va det en mycket kontaktsökande hund som ville jobba med mig. Kändes som vi börjar bli ett bra team!
Vi träna stadga med massa störning, när andra körde banan men Zoey satt kvar och hade bra kontakt med mig. Vi körde lite tunnlar långa och böjda. Och testa även på platta tunneln,inga problem! Älskar att hon är så framåt och positiv! Slalomet gjorde hon snyggt med ?
Är såååå stolt över mina hundar och dom utvecklas hela tiden i träningen?
Platsliggning testa vi även på i slutet och det va verkligen inga problem för Lea hon bara låg kvar. Zoey reste sig upp efter en bra stund. Men vi har inte tränat nått på det...så är supernöjd över henne !!!

Imorgon är det socknahoppet med Lea,vi ska vara med i en blåbärsklass,2hopp och 1 agiligy. Zoey ska med så hon får miljöträning?

Älskar mina hundar, livet skulle va så tomt och tråkigt utan er!

Presentation


En blogg om mitt liv med mina galna råttor. Zoey är en prazsky kryasrik, och Lea är en "jack russell" utan stamtavla. Jag tränar och tävlar i agility, Zoey ska tävlas i det med när hon har åldern inne. Har även fastnat för utställning. Vi brukar även läg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hundliv


Ovido - Quiz & Flashcards