minibrudarna

Alla inlägg den 13 december 2014

Av Lina Kimmegren - 13 december 2014 08:04

Igår fick jag en klöv av min farfar, då jag tänkt testa på viltspår med både Lea och Zoey. Pkn ska vara grymma på viltspår och för några veckor sen blev en PK viltspårschampion, så kul!
Jag tänkte först att Zoey skulle få bekanta sig lite med den, då vissa kan tyckte den är lite obehalig. Men hon gick fram och lukta bet lite på den, och även tog den i munnen och sprang iväg några meter. Så det var inga problem!:)

Jag har varit lite skeptisk till viltspår förut, har tänkt att man kan få en hund som jagar sen osv. Men jag hörde av mig till tjejen som har hunden som blev viltspårschampion. Och hon kunde ha sina hundar lösa utan att dom jaga. När selen kommer på ska det spåras inte annars, och så ska jag ha på mina med. Så måste fixa varsin sele till dom små råttorna. Så roligt att testa på lite nya saker, perfekt att ha som aktivering någon gång i veckan sådär. Så jobbigt för huvet för dom:)

Så nu ska jag fixa selar, spårlina sen testar vi lite viltspår :D


//Lina

 

Presentation


En blogg om mitt liv med mina galna råttor. Zoey är en prazsky kryasrik, och Lea är en "jack russell" utan stamtavla. Jag tränar och tävlar i agility, Zoey ska tävlas i det med när hon har åldern inne. Har även fastnat för utställning. Vi brukar även läg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hundliv


Ovido - Quiz & Flashcards