minibrudarna

Alla inlägg den 7 november 2014

Av Lina Kimmegren - 7 november 2014 07:13

Igår kom första snön, Zoeys första snö någonsin. Hon visste inte riktigt vart hon skulle kissa igår morse.När vi gick våran första promenad i snö så snöa det fortfarande. Snö verkar vara mer ok en regn. Hon gick på bra och tyckte det va ganska kul.
Hon hade på sig ett regntäcke, ett hurtta som är liiite stort över ryggen men det funka bra. Hon har lite att växa i där;)
Hon skutta fram i snön borta på fotbollsplanen, Lea med..dom tyckte det var så kul.
Det var lite knöligt med kissandet på dagen då hon inte ville kissa i snön? Men det gav sig senare, va bara att va envisare en henne;)

 
   

Vi tränar mycket shaping nu, och target. Det är verkligen Zoeys grej, hon är så duktig. Shapning är inte Leas grej, hon blir lite frustrerad när jag inte säger något..lite låg faktiskt. Vill lära henne med 2 passar på det rosa locket. Sedan vill jag att hon ska lära sig att stänga typ luckor. Men jag fick "fuska" lite och visa lite och så på locket och peppa som fan. Då tyckte hon det var kul! Zoey lärde sig fort att jag ville ha 2 tassar på locket, håller på att lägga på kommando nu och det blir "ner", vi ska använda oss av locket vid kontaktfälten sen när dom ska tränas in. 
Stå och ligg kan hon vädligt bra nu. Har även bett henne ligga ute nu, för några dagar sen. Och hon la sig ner, hon är så duktig!
Det Zoey verkligen kan, är stå,ligg,loss,nej och hennes namn. Kom kan hon kankska ok. Vill lära in stanna bra med, kan man ha nytta av;) Vi ska även shapa in sitt också hade jag tänkt!

Lea är lite öm eller hon är lite röd mellan trampdynorna, hon var det igår! Men det är mycket bättre idag! Men iallafall, Lea sa till Zoey ordentligt igår. Jag stod i duschen, så jag sprang ut lät som dom skulle ha ihjäl varandra. Lea lät väldigt irriterad på Zoey och Zoey pep som fasen. Men det var ingen fara, va ju inga märken eller så. Zoey överlevde också. Tror Lea kan blivit irriterad för hon var öm på trampdynorna. Men dom lekte efter det, och älskar varandra endå. Men Lea är för snäll mot Zoey, Zoey får göra vad hon vill. Och Lea är ju faktiskt äldst här och ska bestämma. Så det som hände va nog nyttigt för Zoey för hon måste lära sig hur man beter sig! Zoey är en liten bitch hund och tror hon är en dobberman och äger hela världen;)

 

MINA<3

Hundliv · Lea · Zoey

Presentation


En blogg om mitt liv med mina galna råttor. Zoey är en prazsky kryasrik, och Lea är en "jack russell" utan stamtavla. Jag tränar och tävlar i agility, Zoey ska tävlas i det med när hon har åldern inne. Har även fastnat för utställning. Vi brukar även läg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hundliv


Ovido - Quiz & Flashcards