minibrudarna

Alla inlägg den 23 november 2014

Av Lina Kimmegren - 23 november 2014 12:17

Idag har vi mest myst hela förmiddagen, Zoey och jag har iallafall varit ute på en liten pluttpromenad. Hon har fått gått lite fritt och luktat och så som alltid, sen har vi tränat lite kontakt,och lite sitt på olika underlag som asfalt och blöttgräs och det fixa hon galant min lilla stjärna! Stanna träna vi också lite, och det gick bra det med. Sitt stanna och stanna allmänt är ju kommandon som jag gärna vill ska sitta. 
Sen har hon även fått leta lite godis och det tycker hon är så roligt:) Nu är det lekrace med gammeltanten Lea, det är sjukt hur mycket energi en PK har! Går inte förklara med ord,måste upplevas;)

Lea ska jag ta en promenad med snart hade jag tänkt, hon ska få springa lite fritt i skogen och sedan få leta lite godis i träd och sånt. Det tycker hon är roligt:)

 
Lilla Zoey bara 9veckor gammal<3

Av Lina Kimmegren - 23 november 2014 12:09

Hej alla läsare!
Blev tyvärr inga resultat att direkt skryta över från gårdagens tävling, men jag är sjukt nöjd endå. I Agilityklassen så tog hon alla balanshinder bra, fina kontaktfält och hon tog vippan jättefint!
Slalomet jäklades i alla lopp igår tyvärr, fick ta om det 2 gånger i varje klass. Och det tar tid, och det blir massa fel.
Hon hoppa även tillbaka på ett hopphinder i Agilityklassen och då blir det disk!
Som jag skrev så jäklades slalomet i alla klasser igår, annars gick allt jättebra är så nöjd över Lea! Så nu på vinterträningarna i ridhuset så ska vi träna slalom.Nästa tävling är i Januari och då ska vi vara redo!=)

 

Presentation


En blogg om mitt liv med mina galna råttor. Zoey är en prazsky kryasrik, och Lea är en "jack russell" utan stamtavla. Jag tränar och tävlar i agility, Zoey ska tävlas i det med när hon har åldern inne. Har även fastnat för utställning. Vi brukar även läg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hundliv


Ovido - Quiz & Flashcards