minibrudarna

Direktlänk till inlägg 3 november 2014

Spökhoppet

Av Lina Kimmegren - 3 november 2014 13:15

Hej alla läsare!
Jag har/är sjuk därför har jag inte bloggat om min och Leas första inofficiella agilitytävling. Så jag tänkte göra det nu.
I Lördags kl 07.15 rullade bilen mot Motala, det var jag,Sofie,Malin och Annelie som samåkte. När vi börja närma oss Motala så visste vi inte riktigt vart vi skulle. Men Malin kontaktade Bella och Lollo, så vi mötte upp dom och åkte efter dom. Så vi kom fram i tid, och börja packa in alla våra grejjer i ridhuset. 

Jag och Lea var anmälda till alla 3 klasserna, blåbärsklassen,hoppklassen och agilityklassen. Jag var sjuk även då, lite feber och förskyld.
Så jag kände mig inte 100, men jag tänkte vi kör endå och gör det bästa av situationen. 
Jag va väldigt nervös inför blåbärsklassen, hur kommer det gå?Kommer hon stanna på banan? Ja många tankar gick runt i mitt lilla huvud. Lea va lite ofokuserad när vi skulle värma upp. Men lite kontakt fick jag med henne. 
När det var våran tur gick vi in på banan och jag satte henne framför första hindret, sen går jag in i våran lilla bubbla och då är det bara jag och Lea. 
Vi fick 14 fel i blåbärsklassen hon sprang förbi några hinder och då blir det mycket fel. Men jag är sjukt nöjd endå, fasen vilken utveckling vi gjort. Hon stanna på banan helt otroligt. Jag va ju inte helt 100 heller så jag visa henne nog inte så bra och va inte på Lea så som jag brukar och va lite sen....Och det kände hon nog av;)
Men det blev en 11 plac av 30 st:)

Efter första klassen släppte nervositeten mycket, sedan var det dags för agilityklassen och då vet jag inte riktigt vad som hände haha. Hon tog 2 första hinderna rätt, sen såg hon en tunnel som hon inte skulle in i. Kom tillbaka till mig tog den rätta tunneln fast åt fel håll. Sen tog hon nummer 4 och 5 rätt sen sprang hon och tog lite hinder som hon själv tyckte haha. Så hon hade väldigt roligt, och jag kände mig lite mera död i den klassen. Men vi kämpa oss igenom hela banan endå!:) 

Hoppklassen kände jag mig lite bättre i, platten var hinder nummer 3, den ville hon inte först. Och precis när jag ska lyfta upp släpet så kommer hon...Så disk blev det då. Sen flöt det på bra fram till slalomet som vi fick ta om 2 gånger innan hon tog hela sen flöt resten av banan på bra tycker jag:) Märktes på Lea att hon börja bli trött, inte riktigt lika mycket tryck i henne. 
Men jag är jättenöjd endå, nu vet man ju vad man behöver träna mera på:)

Lea skötte sig jättebra hela dagen i buren och allt, det va lite trångt inne i ridhuset.Hundar överallt, men hon va inte värst;)hehe
Nu ska det tränas massor och tagga inför ÖM som är i ridhuset här i Åtvidaberg. Och sedan blir det en till inoff tävling 6 December:)

Jag hade en jättetrevlig dag i Lördags, vi var ett gäng från hundklubben som var där. Mycket trevligt, skönt att ha Bella och Lollo på plats, som stötta och peppa oss och som vet hur det går till på en tävling:)
Eller hela gänget stötta och peppa varandra såklart! Det var som sagt så kul, och roligt när man är några stycken från samma klubb:D


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina Kimmegren - 29 november 2015 07:37


Senaste veckorna så är all hundträningsmotivation borta, vet inte om man behöver ha sånna perioder också. Men jag har ingen lust att träna alls, allt känns så jobbigt just nu. Har varit så himla mycket senaste tiden känner jag.Kommer inte göra någon ...

Av Lina Kimmegren - 29 oktober 2015 10:24

1h skogspromenad med mina älskade råttor, sedan lite slalomträning några gånger var bara. Gick kanoners och träningen går verkligen framåt :D                    ...

Av Lina Kimmegren - 27 oktober 2015 16:26

Hundarna fick sig en långpromenad nu på förmiddan, i det härliga höstvädret. Vi gick en sväng "neråt" det blev en bra runda. Vi var borta i ungefär 1h, precis lagom:)Sen har vi vilat hela dagen typ fram till kl 15, träna lite tricks med Z, hon stänge...

Av Lina Kimmegren - 26 oktober 2015 06:01

Igår vid halv 7 börja vi rulla mot Haninge, jag och min älskling.Och råttorna med såklart<3Allt gick smidigt upp, inte så mycket trafik och vi hitta dit(Y) Det blev lite väntetid för oss då det va samling kl 10.00 och vi va där 09.15 ca. Det va en...

Av Lina Kimmegren - 24 oktober 2015 06:47


Då var det dags för tävling igen imorgon, i Haninge hundhall. Ska bli mycket roligt, ser denna tävling som en träning för båda hundarna.Zoey får vara med och det känns bra att det bara är hopphinder och tunnlar med i banorna, Z är inte speciellt milj...

Presentation


En blogg om mitt liv med mina galna råttor. Zoey är en prazsky kryasrik, och Lea är en "jack russell" utan stamtavla. Jag tränar och tävlar i agility, Zoey ska tävlas i det med när hon har åldern inne. Har även fastnat för utställning. Vi brukar även läg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hundliv


Ovido - Quiz & Flashcards