minibrudarna

Alla inlägg den 1 oktober 2014

Av Lina Kimmegren - 1 oktober 2014 11:04

Har precis klippt klorna på lilla råttan, gick jättebra! Hon streta inte emot nånting, världens bästa Zoey<3
Hon har även gått i sitt täcke idag, hon va inte så pepp ibörjan men sen förstod hon väl att hon inte hade något val.haha Nu är nästa steg och se om hon vill göra sina behov med täcket på;)
 
Hon har börjat strula lite med maten, men idag fick hon sin frukost senare, och då åt hon <3 Så vi skjuter fram frukosten, så jag hoppas det håller i sig. Hon måste ÄTA MASSSSSOR!!!:)
Har har också hunnit med lite bordträning, gick skitbra! Och vi har kört lite ligg och sedan stå, hon gjorde det så snyggt!
Min stjärna<3

 

Av Lina Kimmegren - 1 oktober 2014 08:58

Just nu väntar jag på att lilla Zoey ska vakna,sedan blir det morgonpromenad. Zoey fick gå lite i sitt nya täcke igår, och hon gilla det inte haha. Men tillslut gick hon i det och sprang lite;)
Hon tyckte det var lite obehagligt vid bakbenen, men hon vänjer sig :) 


Senare sen ska vi träna på att gå fint i koppel, min syster kommer hit så hon får några minuters egentid med Saga då;) hehe
Lea får en långpromenad senare som vanligt, nu på morgonen blir det ju bara 30 min ca. Undrar när bärväskan kommer som jag beställde till Zoey, hitta en billig på tradera nämligen...Men men den kommer väl inom sin tid;)


 



Av Lina Kimmegren - 1 oktober 2014 08:43

Igår var det kurs igen, först börja vi med att göra kombinationen jag la upp här förra veckan. Jag hade ju gjort läxan hehe, men det gick bra tycker jag. Förutom högerslalom men vi har inte tränat det så mycket, vänsterslalom gör hon riktigt fint nu. Och vi fick till fina svängar tycker jag:) 
Sedan gjorde vi 2 andra övningar efter fikat, är riktigt nöjd med dom. Lea hade världens sug och gjorde så himla fina kontaktfält, balansen och A-hindret var med. 
Vi träna även vippan, och den gick klockrent 3 gånger sen blev hon trött haha. Men det är bara att träna på!:) 

Sånt sug som hon hade igår va länge sen hon hade, är så glad över att det går så bra. Trodde aldrig detta i min vildaste fantasti förra året när vi träla på grundkursen. Men tydligen så går allt med lite träning, och om hunden tycker det är kul. För vi älskar verkligen agility både jag och Lea <3
Massa tack till Bella och Lollo, som har peppat när jag känt att det aldrig kommer gå! För hade jag inte lyssnat på Bella när nybörjarkursen börja så hade vi inte varit där vi är idag. Jag hade liksom inte gått den kursen då. Men det gick ju jättebra som Bella sa :) 
Nu är det bara 2 gånger kvar på den här kursen, tiden går så fort!


 
Dom här gjorde vi igår :)

Presentation


En blogg om mitt liv med mina galna råttor. Zoey är en prazsky kryasrik, och Lea är en "jack russell" utan stamtavla. Jag tränar och tävlar i agility, Zoey ska tävlas i det med när hon har åldern inne. Har även fastnat för utställning. Vi brukar även läg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hundliv


Ovido - Quiz & Flashcards