minibrudarna

Alla inlägg den 21 oktober 2014

Av Lina Kimmegren - 21 oktober 2014 08:47

I Söndags blev lilla Zoey 15 veckor, kan inte fatta att hon blir 4 månader på Söndag. Tiden går så fort, men så är det ju alltid. 
Hon är nu 21 cm hög, och väger 1,4kg. Så hon växer den lilla råttan. Jag tycker hon är en helt otrolig liten hund, bara nu när vi var iväg på våran lilla resa. Lång bilresa, ny miljö vi sov på hotell. Hon skötte sig så himla bra, hon anpassade sig sen var det inte mycket mera med det. Men så kanske alla valpar är vad vet jag. Är så sjukt stolt över henne, hon är verkligen jätteduktig. Hon är (en så länge) väldigt lätt att bryta te.x om hon börjar skälla lyssnar hon oftast på ett nej. Hon vet verkligen nu att hon inte får ta Sagas leksaker,strumpor mm, men hon gör ju bus ibland självklart. Det är en valp, men oftast lyssnar hon på ett nej. 

Jag ångrar inte att jag köpte en PK, hon är precis vad jag vill ha. Och Ida är världens bästa uppfödare, så är det någon som vill köpa en PK, så ska ni köpa av henne!:)<3

Älskar min HÄRJET !


Zoey 11 veckor

 

Av Lina Kimmegren - 21 oktober 2014 08:47

I Söndags blev lilla Zoey 15 veckor, kan inte fatta att hon blir 4 månader på Söndag. Tiden går så fort, men så är det ju alltid. 
Hon är nu 21 cm hög, och väger 1,4kg. Så hon växer den lilla råttan. Jag tycker hon är en helt otrolig liten hund, bara nu när vi var iväg på våran lilla resa. Lång bilresa, ny miljö vi sov på hotell. Hon skötte sig så himla bra, hon anpassade sig sen var det inte mycket mera med det. Men så kanske alla valpar är vad vet jag. Är så sjukt stolt över henne, hon är verkligen jätteduktig. Hon är (en så länge) väldigt lätt att bryta te.x om hon börjar skälla lyssnar hon oftast på ett nej. Hon vet verkligen nu att hon inte får ta Sagas leksaker,strumpor mm, men hon gör ju bus ibland självklart. Det är en valp, men oftast lyssnar hon på ett nej. 

Jag ångrar inte att jag köpte en PK, hon är precis vad jag vill ha. Och Ida är världens bästa uppfödare, så är det någon som vill köpa en PK, så ska ni köpa av henne!:)<3

Älskar min HÄRJET !


Zoey 11 veckor

 

Av Lina Kimmegren - 21 oktober 2014 08:40

Igår morse/förmidda drog jag upp med Lea till klubben, för att framförallt träna slalom och vippan. Slalomet gick jäkligt bra, först ett hopphinder sen en tunnel och sen slalom, går det åt skogen så är det i böran av slalomet. Men hon satte det snyggt några gånger och med lite fart också. Men det är bara att träna och träna!
Innan vippan hade jag ett hopphinder, första gången vi kom på vippan så uppfatta inte Lea att det var vippan så det gick fort som fasen haha. Sen andra gången förstod hon att det var vippan. Men hon gick endå framåt fint på den igår. Är riktigt nöjd, så det är bara att fortsätta nu så hinderna sitter! 

Zoey fick lite ringträning utanför på gräsmattan och det gick också bra:) Hon gick så fint så! Träna även lite stå på henne igår, och det gick också väldigt bra. Nu måste jag sätta fart med att andra tittar på hennes tänder med. 
Utsällningen börjar närma sig, och jag vill vara väl förberedd!:) 

Är så stolt över mina fina vovvar<3


//Lina

Lea · Träning · Zoey

Presentation


En blogg om mitt liv med mina galna råttor. Zoey är en prazsky kryasrik, och Lea är en "jack russell" utan stamtavla. Jag tränar och tävlar i agility, Zoey ska tävlas i det med när hon har åldern inne. Har även fastnat för utställning. Vi brukar även läg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hundliv


Ovido - Quiz & Flashcards