minibrudarna

Alla inlägg den 13 oktober 2014

Av Lina Kimmegren - 13 oktober 2014 10:52

Igår blev min fina,söta,älskade,bitch Zoey 14 veckor;) Hade tänkt väga henne senare, hon borde ha gått upp då hon har börjat äta mera:) 
Zoey har varit med endel på hundklubben när jag och Lea tränat, hon har fått titta på, och även busat och haft kul inne på plan och sprungit genom tunnlar, själv och med Lea framför haha ser så kul ut<3 Mina busråttor.

Igår börja vi träna in "stanna", vi gjorde det några gånger inne, sedan testa jag några gånger här utanför. Och det gick så bra! <3 
Ska börja skriva varje dag igen, för jag minns inte riktigt vad jag och Zoey pysslat med senaste tiden;) 

Vi hade iallafall en mysdag igår, vi slappa och låg i sängen till kl 12 typ. Sen blev det en KORTpromenad i ösregn, och Zoey skulle ju börja larva sig haha, men jag vann tillslut. Hon älskar ju inte regn, men det måste hon lära sig att vara ute i. Eftersom jag har framtidsplaner för agility, och det är inte alltid strålande sol när man tränar;) ( jag sa det till henne men jag vet inte om hon förstod). Hon går iallafall här utanför när det regnar, men det är när regnoverallen åker på som hon inte vill gå mm. Men det går bra efter en liten stund, men hon är inte helt bekväm med det. Men det är bara att träna:)

Ska försöka ta lite bra bilder på Zoey med typ idag eller imorgon!

 

Av Lina Kimmegren - 13 oktober 2014 10:47

Hej alla läsare.

Nu var det ett tag sen jag skrev, vet inte riktigt allt som hänt sen sist jag skrev. Men det har varit ganska mycket agilityträning med Lea, vi har tränat vippan mycket samt högerslalom. Jag tycker det går lite segt fram, men visst har det blivit bättre. 
Lea fyllde även 5 år förra Måndagen, hon börjar bli gammal min stora råtta<3 Imorgon är sista kurstillfället, och det känns så himla T R Å K I G T! Men men, inte så mycket att göra åt. Jag ska iallafall anmäla Lea till vinterträningen i ridhuset, så vi håller igång i vinter med:)

Tävlingen i Tranås på Söndag blir tyvärr inte av, jag och Sofie dissa den. Så det är bara att tagga 1 Novmeber, spökhoppet:)

// Lina

Presentation


En blogg om mitt liv med mina galna råttor. Zoey är en prazsky kryasrik, och Lea är en "jack russell" utan stamtavla. Jag tränar och tävlar i agility, Zoey ska tävlas i det med när hon har åldern inne. Har även fastnat för utställning. Vi brukar även läg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hundliv


Ovido - Quiz & Flashcards