minibrudarna

Direktlänk till inlägg 13 oktober 2014

14 veckor

Av Lina Kimmegren - 13 oktober 2014 10:52

Igår blev min fina,söta,älskade,bitch Zoey 14 veckor;) Hade tänkt väga henne senare, hon borde ha gått upp då hon har börjat äta mera:) 
Zoey har varit med endel på hundklubben när jag och Lea tränat, hon har fått titta på, och även busat och haft kul inne på plan och sprungit genom tunnlar, själv och med Lea framför haha ser så kul ut<3 Mina busråttor.

Igår börja vi träna in "stanna", vi gjorde det några gånger inne, sedan testa jag några gånger här utanför. Och det gick så bra! <3 
Ska börja skriva varje dag igen, för jag minns inte riktigt vad jag och Zoey pysslat med senaste tiden;) 

Vi hade iallafall en mysdag igår, vi slappa och låg i sängen till kl 12 typ. Sen blev det en KORTpromenad i ösregn, och Zoey skulle ju börja larva sig haha, men jag vann tillslut. Hon älskar ju inte regn, men det måste hon lära sig att vara ute i. Eftersom jag har framtidsplaner för agility, och det är inte alltid strålande sol när man tränar;) ( jag sa det till henne men jag vet inte om hon förstod). Hon går iallafall här utanför när det regnar, men det är när regnoverallen åker på som hon inte vill gå mm. Men det går bra efter en liten stund, men hon är inte helt bekväm med det. Men det är bara att träna:)

Ska försöka ta lite bra bilder på Zoey med typ idag eller imorgon!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina Kimmegren - 29 november 2015 07:37


Senaste veckorna så är all hundträningsmotivation borta, vet inte om man behöver ha sånna perioder också. Men jag har ingen lust att träna alls, allt känns så jobbigt just nu. Har varit så himla mycket senaste tiden känner jag.Kommer inte göra någon ...

Av Lina Kimmegren - 29 oktober 2015 10:24

1h skogspromenad med mina älskade råttor, sedan lite slalomträning några gånger var bara. Gick kanoners och träningen går verkligen framåt :D                    ...

Av Lina Kimmegren - 27 oktober 2015 16:26

Hundarna fick sig en långpromenad nu på förmiddan, i det härliga höstvädret. Vi gick en sväng "neråt" det blev en bra runda. Vi var borta i ungefär 1h, precis lagom:)Sen har vi vilat hela dagen typ fram till kl 15, träna lite tricks med Z, hon stänge...

Av Lina Kimmegren - 26 oktober 2015 06:01

Igår vid halv 7 börja vi rulla mot Haninge, jag och min älskling.Och råttorna med såklart<3Allt gick smidigt upp, inte så mycket trafik och vi hitta dit(Y) Det blev lite väntetid för oss då det va samling kl 10.00 och vi va där 09.15 ca. Det va en...

Av Lina Kimmegren - 24 oktober 2015 06:47


Då var det dags för tävling igen imorgon, i Haninge hundhall. Ska bli mycket roligt, ser denna tävling som en träning för båda hundarna.Zoey får vara med och det känns bra att det bara är hopphinder och tunnlar med i banorna, Z är inte speciellt milj...

Presentation


En blogg om mitt liv med mina galna råttor. Zoey är en prazsky kryasrik, och Lea är en "jack russell" utan stamtavla. Jag tränar och tävlar i agility, Zoey ska tävlas i det med när hon har åldern inne. Har även fastnat för utställning. Vi brukar även läg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hundliv


Ovido - Quiz & Flashcards