minibrudarna

Alla inlägg den 5 oktober 2014

Av Lina Kimmegren - 5 oktober 2014 08:17

Dom senaste dagarna har det varit mycket bordträning med lilla Zoey, jag tycker hon är jätteduktig. Vi måste lägga i en högreväxel nu med att andra ska titta på hennes tänder mm. 
För igår anmälde vi oss till utställningen som är den 15:de November, är så jävla nervös och har så ont i magen haha. 
Det är en helt ny värld för mig, då jag aldrig ställt ut i hela mitt liv. Men det ska nog gå bra, jag har iallafall världens finaste PK, så det så;)

Zoey träffa min kompis nya kattunge igår som är lite rädd för hundar, men det gick bra. Hon va även med till lekparken igår med, blev lite hundmötesträning också. Hon va så duktig, skäller inte eller nått (en). Men det får hon inte börja göra.
Känns typ som hon är rumsren med, för gud så duktig hon är! Går inte alls ut med henne lika ofta längre, och det funkar bra<3

Näst nästa helg på Fredagen drar vi till Jönköping, vi ska sova på hotell och på Lördagen ska vi till Jönköpings bk och titta på hundar som ska mönstras in, så då får Zoey träffa massa PK´s :) Och även bästa uppfödaren Ida!
Ska bli så roligt, och sova på hotell med hihi, vi får se vad Zoey tycker om det;) 


Idag blir lilla hjärtat 13 veckor, igår vägde vi henne och vågen visa 1222 g :) 



Av Lina Kimmegren - 5 oktober 2014 08:07

Igår var det träningstävling på klubben, jag och Sofie åkte dit tillsammans. Vi ladda först upp med lite kaffe, medans banan byggdes.
Det var inte så många anmälda tyvärr, så hoppas det blir flera nästa gång:) Det var inte så svår bana, men alla hinder var med. 
Jag var den enda i small klassen, så jag fick ju börja...som vanligt;) Första loppet hade hon jävligt fint sug, gud så snabb hon var! Däcket var andra hindret och hon hoppa fel på det 2 gånger, men sen hoppa hon. Resten av banan gick klockrent, med kontaktfält och slalomet...Vippan bara sprang hon upp på, tror inte hon uppfatta att det var vippan nämligen;) hehe. 
Men första loppet är jag riktigt nöjd med!

Andra loppet så hoppa hon däcket, men kontaktfälten var inge vidare (mitt fel)...Och vippan gjorde hon somhon gör nu, stannar mitt på och vägrar gå haha. 
Men jag vet ju vad vi behöver träna på. Så det är bara att träna massor nu. För den 19:de ska vi på en agilitytävling i Tranås! Med Sofie och Jackie :) 


 


Presentation


En blogg om mitt liv med mina galna råttor. Zoey är en prazsky kryasrik, och Lea är en "jack russell" utan stamtavla. Jag tränar och tävlar i agility, Zoey ska tävlas i det med när hon har åldern inne. Har även fastnat för utställning. Vi brukar även läg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hundliv


Ovido - Quiz & Flashcards