minibrudarna

Alla inlägg den 7 september 2014

Av Lina Kimmegren - 7 september 2014 07:56

Igår fick Zoey gå med sina småtassar på lite nya gräsplättar och ny asfalt, hon går framåt bra i kopplet nu. Hon kan sätta sig ibland men då behöver man bara locka lite så går hon :)
Hon va hos Fjäder igår när jag träna agility, och det hade gått bra! Vi mötte upp dom när jag va på väg hem från hundklubben. Så Zoey fick även hälsa lite på lilla Craize, och det gick jättebra:)
Sen är vi igång ordentligt nu men namnträningen, och det går bra. Ska köra lite till inne nu, och sedan öka svårighetsgraden och träna det ute. Ute lägger hon gärna dövörat till och gör annat typ äter gräs, och springer iväg och ska äta sten! Men det är ju bara en liten valp!:) Men jag vill endå ha en hund som lyssnar, så det så!

Vi börja även stå träningen igår, vilket gick bra. Eftersom jag tänkt ställa ut henne, första utställningen vi ska på är i November så kan det vara smart att lära in stå först, istället för sitt eller ligg. Tills hon kan hålla reda på kommandona:)


Hon är så duktig lilla Zoey "Härjet".

<3

 

Av Lina Kimmegren - 7 september 2014 07:14

Godmorgon alla läsare!
Igår träna jag och Lea lite agility, med Nellie och hennes vovve Craize. Nellie visa 2 övingar dom gjorde på kursen i Tisdags när jag va sjuk. Jag vet inte riktigt vad övningarna heter, men det va en som det va 2 st hopphinder, sedan skulle kunden hoppa som en 8, den övningen fick inte riktigt jag och Lea någon fart i, det gick ganska så¨långsamt, sedan tar hon ut svängarna ganska mycket med. Men intruktör Bella ska visa mig nästa gång;)
Sedan va det 3 st hinder brevid varandra och jag kan inte riktigt förklara hur vi gjorde så det låter bra, haha Bella vad heter den övningen?;)
Den övningen fick vi iallafall sånt jäva bra flyt i, riktigt nöjd är jag!

Sedan träna vi lite kontaktfält, och sedan hinder framför slalomet,gick asbra några gånger sedan sluta jag:) Vi träna även lite på en övning som heter sjärnan och den gick också jättebra. 
Så nu är vi igång:)

Bästa Lea<3



Bild från förr sommaren:)

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


En blogg om mitt liv med mina galna råttor. Zoey är en prazsky kryasrik, och Lea är en "jack russell" utan stamtavla. Jag tränar och tävlar i agility, Zoey ska tävlas i det med när hon har åldern inne. Har även fastnat för utställning. Vi brukar även läg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hundliv


Ovido - Quiz & Flashcards