minibrudarna

Alla inlägg den 16 september 2014

Av Lina Kimmegren - 16 september 2014 08:39

Idag är Saga på dagis några timmar, så då hinner man med lite mera med hundarna på dagen. Vi ska ut om en stund på promenad, blir en sväng i skogen idag med båda samtidigt. 
Jag och Lea har ju agilitykurs ikväll, så blir att göra nått litet med lilla Z innan vi drar iväg på kurs:) 
Annars blir det lugnt idag, det kan ju inte hända saker hela tiden;)


Zoey har just nu sitt morgondamp, men hon går nog snart och lägger sig:)


//Lina

Hundliv · Lea · Zoey
Av Lina Kimmegren - 16 september 2014 08:32

Igår när Andreas kom hem från jobbet så drog jag och Lea till hunklubben, och gick en sväng i skogen där. Vi träna lite allt möjligt, hon va jätteduktig och va mycket lyhörd!
När vi kom ner till hundklubben igen träffa vi på en tjej som går agilitykursen med oss, så vi blev kvar där. Det kom lite mera hundar, så det blev lite träning med det med. Men hon lugna ner sig efter några minuter. 
Skönt att gå i skogen ibland, och bara få vara ifred och njuta av tystnaden!:)


 

Av Lina Kimmegren - 16 september 2014 08:25

Jag fick plats på aktiveringskursen med mina vovvar, så jag kommer gå varannan gång med Zoey så hon också får gå kurs:)
Det ska bli spännande och se hur hon reagerar på den miljön, om mindre en 2 veckor blir hon äntligen 12 veckor och får sprutan. Så efter hon fått den ska vi upp till klubben och titta lite och kanske gå in lite på agilityplan och leka lite:)

Det vi kommer testa på är sök,viltspår,rallylydnad,kroppskontroll,aktivering
för nos och hjärna och plattformsträning:)
Har testat rallylydnad innan, men inte nått av det andra. Har ju lagt spår och sånt med Lea, så det ska bli roligt att testa på lite nytt:)
Kursen börjar den 8/11, så det är ju ett tag kvar. Men vi är pepp jag och mina råttor:)


//Lina



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


En blogg om mitt liv med mina galna råttor. Zoey är en prazsky kryasrik, och Lea är en "jack russell" utan stamtavla. Jag tränar och tävlar i agility, Zoey ska tävlas i det med när hon har åldern inne. Har även fastnat för utställning. Vi brukar även läg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hundliv


Ovido - Quiz & Flashcards