minibrudarna

Alla inlägg den 17 september 2014

Av Lina Kimmegren - 17 september 2014 08:42

Igår kväll var jag och Lea på agilitykurs, först körde vi 2 st övningar. Ena övningen träna vi framförbyten/bakombyte.
Och andra övningen träna vi ett nytt byte, blindbyte. Jag tyckte det gick bra, hon va lite seg i början. Men sen vakna hon till!
Sedan körde vi intensivträning på slalom,gungan och däcket. Det jag känner vi är inte lika bra på, är gungan. Men ärligt så har vi inte tränat på mycket på den, så inte så konstigt;)


  


Efter den trevliga fikapausen så bydde vi en bana inne på appelplan. En knölig sådan, men när man gått den några gånger så kunde man den. Men det var lite annat att springa med Lea sen också hehe. Men det gick bra, det kan ju alltid gå bättre. Men jag är nöjd!:)
 


På Lördag ska vi vara med på KM, vi ska vara med i debutantklassen. Då är det bara hopphinder och tunnlar med i banan. Så på Fredag ska vi träna igen, och då ska vi bygga upp en lättbana. Och även köra banan vi körde igår (den över på bilden). 
Jag måste tänka på att inte stanna upp, utan bara springa. Och även träna mera på att skicka henne in i tunnlar och lita på henne, men det är ju lättare skrivet en gjort;) Men det är bara att träna,träna och TRÄNA.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


En blogg om mitt liv med mina galna råttor. Zoey är en prazsky kryasrik, och Lea är en "jack russell" utan stamtavla. Jag tränar och tävlar i agility, Zoey ska tävlas i det med när hon har åldern inne. Har även fastnat för utställning. Vi brukar även läg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hundliv


Ovido - Quiz & Flashcards