minibrudarna

Alla inlägg den 18 september 2014

Av Lina Kimmegren - 18 september 2014 11:01

Har suttit och kollat på Hurttas täcken, Zoey lär nog behöva det till vintern. Och det fanns i storlek 20 Small, hoppas hon kan ha det i vinter, kommer beställa det inom en kort framtid. Det blir en overall iallafall. Vi får se hur mycket hon kommer frysa. 
 

Hitta även det här fina regntäcket
 

Den här fleeceoverallen med.
 

Av Lina Kimmegren - 18 september 2014 08:38

Hej alla läsare!
Då har jag precis lämnat Sagis på dagis, väntar på att lilla råttan ska vakna så vi kan dra ut på en liten promenad. Det går verkligen framåt i Zoeys rumsrenthet, hon har sagt till flera gånger nu att hon vill ut. Är så stolt, trodde typ det skulle ta jättelång tid innan hon börja göra det. Det är ju min första valp så har ingen erfarenhet av detta. 
Självklart kommer det komma bakslag att hon kissar eller bajsar inne, men det är verkligen jättekul att det inte hänt på över en vecka.

Hon har även börjat förstå ordet nej lite nu, när det gäller att ta Sagas legobitar och springa iväg med dom. Har kunnat bryta henne flera gånger nu på morgonen. Här  hemma är det BIG NO NO att ta Sagas leksaker, bita i saker som man inte ska bita i, som te.x mina stumpor,byxsor,händer mm. 
Hon kan få ungefär 2 ryck om dan och ska bita i mina strumpor men nu är det faktiskt någon dag sen det hände:)

Jag och Lea gick en promenad igår med Camilla och hennes hundar, jättetrevligt. Kul med lite sällskap:)! Om en stund som sagt ska vi gå en promenad, promenaden på morgonen är inte är märkvärdig. Den brukar vara i 30-40min, Lea får röra lite på sig, springa lös,lite nosövningar och ja lite allmänt sådär. Zoey får gå lite i koppel vissa sträckor,träna kontakt,och springa lös. Hon får också använda sin lilla nos och leta lite godis och lite sånt. 
Den hunden älskar verkligen att jobba, det märks redan nu:) <3
 

Hundliv · Lea · Zoey
Tidigare månad - Senare månad

Presentation


En blogg om mitt liv med mina galna råttor. Zoey är en prazsky kryasrik, och Lea är en "jack russell" utan stamtavla. Jag tränar och tävlar i agility, Zoey ska tävlas i det med när hon har åldern inne. Har även fastnat för utställning. Vi brukar även läg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hundliv


Ovido - Quiz & Flashcards