minibrudarna

Alla inlägg den 14 september 2014

Av Lina Kimmegren - 14 september 2014 18:33

Idag har vi haft Zoey i 2 veckor, tiden går så himla fort. Men det går på rutin nu när hon ska ut, träning mm. Hon är väldigt duktig och jag börjar förstå mer hur hon funkar nu. Utan den mentalaträningen skulle hon va helt galen hela dagarna. Och det märks nu att hon kan koncentera sig lite längre, en vad hon kunde för te.x 1 vecka sen. Vi fortsätter med våran ståträning,inkallning och vi kör mer bordträning nu. Men det har inte varit några problem!
Och vi tränar ju även kontakt,kontakt och återigen kontakt! Men hon söker jättefin kontakt med mig, så det kan inte gå bättre:)
Det är ju såklart mycket lek och mys också, lägger man henne i knät så somnar hon ganska så snabbt:)Igår börja jag även klicka in henne.

Idag så gick vi en ny slinga i skogen som hon inte gått förut, och nej den va inte flera mil lång. Hon följer mig så himla bra, jätteduktig är hon. 
Sen fick hon leta lite godis i skogen med, det har varit en ganska "slapp" dag med träning idag. Hehe. Hon har en aktivitetsleksak också, som hon är så duktig med. Den orkar hon också längre tid med nu:)

Hon har även träffat endel nya människor idag, och det gick också bra:) Hon har sovit ganska så dåligt idag, men det blir väl lite annat när man har besök och så,men hon vänjer sig med tiden:)


 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


En blogg om mitt liv med mina galna råttor. Zoey är en prazsky kryasrik, och Lea är en "jack russell" utan stamtavla. Jag tränar och tävlar i agility, Zoey ska tävlas i det med när hon har åldern inne. Har även fastnat för utställning. Vi brukar även läg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hundliv


Ovido - Quiz & Flashcards