minibrudarna

Alla inlägg den 10 september 2014

Av Lina Kimmegren - 10 september 2014 10:42

Idag har vi inte hunnit göra så mycket, men vi har busat lite på morgonen och haft lite ståträning, och bordträning! Hon har även fått nosa till sig lite godis i en aktivitetsleksak som jag har. Hon är så duktig Zoey, är så stolt över henne<3 Duktiga hund!!!
Om en stund ska vi ut på promenad med Lea, så då får Zoey med följa med och gå lite då och då. 

Nu känns det som hon vet vad hon heter inne iallafall;) haha, skillnad ute med all stöning. Men det går bra med lagom störning, hon följer mig bra och kommer när jag går iväg. Så vi är ju i början på träningen av inkallning:) 
Men jag tar det lugnt, hon blir trött ganska så fort lilla gumman<3


 


Av Lina Kimmegren - 10 september 2014 10:34

Igår var det agilityträning som stod på Leas och mitt schema, vi träna lite allt möjligt! Kontaktfält,vippan,slalom,platten och däcket. 
Kontaktfälten blir fan bättre och bättre, det är kul när det går bra;) Slalomet tog hon hela klockrent flera gånger! Platten tog hon rätt också, hon brukar fuska ibland och vända. Men inte igår! Däcket hoppar hon 9 av 10 gånger rätt nu också, men när hon fuskar beror det på mig! 
Vippan gick hon upp på några gånger, men sen ville hon inte gå upp bara stod och glodde. Tror hon va trött då;)

Det var en lyckad träning, och hon skötte sig bra inne på plan! Så kul att Lea tycker det är roligt med agility :)
Idag har vi inte gått någon ordentlig promenad en....vi har tränat lite inne. Och nu sover både hon och Zoey:)
Vi ska gå promenad när råttorna har vaknat<3


Senare blir det promenad med Camilla och hennes hundar:)



Bild från förr förra sommaren:)

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


En blogg om mitt liv med mina galna råttor. Zoey är en prazsky kryasrik, och Lea är en "jack russell" utan stamtavla. Jag tränar och tävlar i agility, Zoey ska tävlas i det med när hon har åldern inne. Har även fastnat för utställning. Vi brukar även läg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hundliv


Ovido - Quiz & Flashcards