minibrudarna

Alla inlägg den 12 september 2014

Av Lina Kimmegren - 12 september 2014 18:48

Hej alla läsare!
Idag har hundarna haft en slappdag, Zoey har blivit riktig duktig att ta det lite lugnt inne. Att det inte alltid är as kul, att man faktiskt kan ligga och chilla med. Det har hon hon lärt sig från Lea;)
Lea och jag gick en långpromenad förut, la lite spår och sånt. Efter det var det Zoeys tur, vi gick bort till våran fotbollsplan, hon följer mig så himla bra nu och tar så fin kontakt med mig <3 Men iallafall, vi lekte lite och träna lite inkallning:) Sen har hon även fått leta lite godis.
Sen fick hon gå lite i koppel med, och hon går så himla fint i koppel. Det är när Lea går brevid som hon ska dampa och leka;)
Men hon är ju en valp, det får man inte glömma;) 


Har pratat med bästa uppfödaren Ida idag med, så hon vet vad vi håller på med här hemma. Skönt att prata med henne, som har kunskap om rasen och vet hur den funkar. Och jag får veta om jag gör rätt, och om jag har något problem kan jag fråga henne och hon har alltid bra svar:) 
Men just nu går det väldigt bra, nästan lite för bra. Hon är väldigt duktig min Zoey<3 Inte hänt någon olycka inne idag heller, känner mig stolt. Men jag går ju ut med henne 2 gånger i timmen. Och jag tror jag kommer tjäna på det i längden:) 


Jag börjar få in rutin på att ha en till hund nu, en liten valp. Tycker jag får ihop allt väldigt bra med Saga och allt:) Är riktigt stolt över mig själv;) hehe.
Imorgon hade jag tänkt att klicka in lilla Zoey...bäst att köra igång med det nu:)


//Lina

Hundliv · Lea · Zoey
Tidigare månad - Senare månad

Presentation


En blogg om mitt liv med mina galna råttor. Zoey är en prazsky kryasrik, och Lea är en "jack russell" utan stamtavla. Jag tränar och tävlar i agility, Zoey ska tävlas i det med när hon har åldern inne. Har även fastnat för utställning. Vi brukar även läg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hundliv


Ovido - Quiz & Flashcards